lördag 10 januari 2015

Tre veckor

Snart är vår resa över för denna gång och i morgon natt flyger vi hemåt igen efter tre underbara veckor i värmen. Jag har älskat varje sekund av resan!
I går var vi på en tur! Dels till en härlig park med fantastiska växter och olika slags djur och en magisk show. Dels så for vi också till en marknad. Floating market! Häftigt!!

Jag fick höra igår att E återigen är inlagd! Redan i onsdags faktiskt. Dagen efter hennes och tvillingsysterns födelsedag ( de fyĺlde 24 år ). De hade firat den hos E och hon hade bakat en tårta till dem dvs sin syster, systerdotter och deras pappa. Så tråkigt att hon sedan började att må dåligt!

På tisdag kör allting igång igen! Röjning i huset hos föräldrarna och på söndag beger vi oss till stugan och röjer där med. Jag måste sedan fatta beslutet om den ska säljas eller inte. Endera stugan eller min lägenhet. Vill ha kvar båda men det går ej! Troligen så säljer jag stugan för hur mycket jag än älskar den så krävs det underhåll och jobb allt eftersom. Dessutom så ska en ny väg byggas och vilka kostnader det blir för varje stugägare vet jag ej ännu.

Nu väntar frukost och stranden!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...