tisdag 13 januari 2015

Utskriven

Snacka om övertrött jag var i går. Somnade vid 21 tiden och sov som en klubbad fram till tresnåret då jag sedan inte kunde somna om. Somnade och vaknade vid flera tillfällen för att sedan före sex ge upp. Det hade varit likadant för min bror berättade han när vi sågs i dag.

Har varit på stan och uträttat några ärenden och i morgon ska jag till mina föräldrars hus för att fortsätta rensa. Orkade inte göra något i dag! Har förresten fortfarande hosta och den har blivit värre den sista veckan. Jag blev ju sjuk några veckor innan resan! Närmare bestämt den 14 december! Men fick bara halsont och hosta och som sagt var så är den väldigt envis.

E ringde på eftermiddagen och ville ha skjuts till psyket då hon hade varit hemma på permission och skulle tillbaka för att bli utskriven. Jag blev så glad över att se henne när jag hämtade upp tösen och skulle ge en kram men hon backade undan. Ville inte ha kramen av mig och även om jag förstår att det hänger ihop med hennes mående, så blir jag ändå ledsen. Det känns som att det är personligt mot mig och så har det varit under många år. 

Jag är i alla fall glad att hon är hemma igen! Som alltid!! Vi får se när det är dags igen för inläggning! Hon hade ju denna gång lagt in sig själv och det är toppenbra att det inte alltid är med polishämtning.

Funderar på att köpa mig ett utespa till våren! Om vår förening i området tillåter det vill säga. Ibland kan det kännas så tråkigt att bo så där som jag att man alltid måste fråga om lov när något utvändigt ska göras eller som i detta fall ett spa sättas upp.

Har frusit hela dagen! Från värme till kyla är ingen hit!







Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...