torsdag 19 februari 2015

Barnvakt

Jag är barnvakt åt mitt lilla barnbarn i dag. Hon är fortfarande febrig och hade i morse 38 i temp men den har gått ned lite under dagen. Så förhoppningsvis vänder det snart! Annars måste doktorn ta en titt på henne! 

E har ju nu min mobil och äntligen kommer smsen fram men hon är inte förtjust i luren. Verkligen inte! Jag sände ett mms på hennes systerdotter som hon inte fick upp och där var det svordomar så det osade hett efter misslyckandet. Min kära dotter har humör men det kan jag se som positivt ibland. Det är trots allt ett driv i henne och en anda som alltid har funnits där. Utan den hade hon kanske aldrig överlevt redan från start när hon föddes för tidigt och var dålig. Hon är en fighter anser jag!

Mitt älskade barnbarn har blivit så sårig under näsan av allt snytande men vägrade få salva på såret. Eftersom jag också är lite sårig så löste vi det på ett bra sätt, eller hur. För ovanlighetens skull så bjuder jag på en bild av mig själv tillsammans med flickan.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...