lördag 21 februari 2015

Boksläpp!

I dag har vi varit ute i stugan och hämtat några stödstrumpor som mamma har haft för sina svullna ben. Jag har börjat få svullna vader både när jag flyger och annars också. 
Med tanke på att jag ska ut på långresa nästa helg så kan det ju vara bra med sådana på benen. Jag hoppas att de ska hjälpa mig lite i alla fall. 

Det kändes enormt vemodigt att besöka stugan - mitt paradis. Att se sig omkring där ute är som att mamma och pappa åter var i livet då allting påminner om dem och om min barndom. De köpte stugan för ca 41 år sedan så då förstår ni ju hur fäst jag är vid den och hur mycket jag har hunnit uppleva där. 

Att veta att stugan ska säljas gör mycket mycket ont och jag kände i dag igen att jag varken vill eller kan göra mig av med den men samtidigt så vet jag innerst inne att det blir svårt rent ekonomiskt att behålla den. Även om jag säljer mitt nuvarande boende så blir det nog tufft men min bror skulle räkna på det för säkerhet skull. 

I förmiddags efter att vi hade varit ute i stugan så ville mitt barnbarn fara till moster E så vi skjutsade henne dit och senare hämtade hennes morfar tösen. Nu är hon hemma hos sin mamma och är helt klart på bättringsvägar för i morse var hon feberfri och i kväll hade hon bara 37,7 i temp. 

Lillan berättade i morse när jag kom in till henne att hon hade sovit dåligt och hon såg verkligen trött ut. Hon hade hostat en hel del men trots det så var hon på toppenhumör. 

Har i kväll varit ute och käkat middag med A och det var tänkt att min bror skulle hänga på men han har blivit förkyld och avstod. 

Jag har nu beställt en tid för ett EKG på E framöver. Eller jag har snarare önskat en tid för henne via mina vårdkontakter. Himla smidigt det där! 

E verkade må rätt så bra även om hon inte såg ut att göra det. Hon hankar sig framåt i alla fall!

I helgen skulle hennes pappa fortsätta redigeringen av boken som snart är klar. Det är det sista finslipet kvar och boksläppet blir nog om ca en månad. 




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...