onsdag 11 februari 2015

Dagarna rusar fram

Dagarna rusar fram och jag hinner knappt med att blogga. Har haft mitt barnbarn hela dagen i går då hon sov över eftersom hon var sjuk. I dag har jag följt med hennes mamma och barnbarnet till lasarettet då de båda skulle dit. 

J skulle förberedas inför en kommande operation men det visade sig att cystan hade försvunnit. T skulle till barnmottagningen för att äntligen få träffa någon som är kunnig gällande krångliga magar. 
Hon ska nu dricka något pulver varje dag och vi ska återinföra mjölk och proteiner men vänja in till en början. Hennes mage är ju inte van det längre!

Jag var till E i går en sväng! Hon har nu varit hemma ett tag och såg ut att må hyfsat. Inte riktigt hundra men det har funnits sämre dagar. En dag i taget!

Om sjutton dagar bär det i väg för mig igen till Thailand. Jag ser verkligen fram mot resan och avkopplingen. Förhoppningsvis så är det lite mer vår i luften när vi kommer hem igen i slutet på mars. Då blir det att börja rensa i stugan och jag kommer att bosätta mig där ute till dess att allting är klart.

Min remiss till kardiologen är nu äntligen skickad fick jag veta i går när min läkare ringde till mig. Han hade ju glömt bort att skicka den men skulle träffa en kardiolog och höra med honom om jag kunde få komma dit innan jag åker utomlands. Eftersom att jag blir borta så pass länge så vore det skönt om det gick att lösa.

Jag börjar hoppas att de ska kunna hjälpa mig på sjukhuset så att jag får någon bukt med mina hjärtrusningar som blir. Jag har så länge levt med detta jobbiga och det kan ibland kännas som att nerverna är utanpå kroppen. Att stress, hundarnas skall, tjafs, oro, ilska ja egentligen det mesta kan sätta igång pumpen så dant. Kan något piller lugna ned så är det bra även om jag är skraj för mediciner av alla slag. Tar knappt en Alvedon!

Min dotters EKG var inget att bry sig om ansåg kardiologen och det är skönt måste jag säga. Då har hon i alla fall inte ärvt mitt elände. Sedan får vi ju se hur det är för E men förmodligen så har hon ett normalt EKG. Hon är ju kollad flera gånger bland annat på grund av överdoseringar och tokerier.  

J var rejält sjuk i dag! Hade nästan 39 i feber i natt så hon har nog blivit smittad av lillan. Hoppas nu att inte jag också blir det. Jag som ska i väg snart!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...