tisdag 24 februari 2015

Det går framåt

Nu börjar det röra på sig vad det gäller husförsäljningen. Från att ha fått ett skambud till budgivning på över 100.000 kr mer än utgångspriset. I morgon torde det avgöras som jag förstår det och kontrakt skrivning blir då på fredagen. 

Hur det blir med besiktningen vet jag icke men den blir väl av medan vi är bortresta. Jag hoppas verkligen att inget fel hittas! Tror dock inte det!

Har haft barnbarnet på besök från i går till i dag och följde henne till frisören i eftermiddag. Det blev ingen större förändring men frissan tog ca två cm där bak och luggen klippte hon också förstås. Det blev fint!

E är fortfarande hemma och det verkar gå rätt så bra som jag förstår det. Hon far två dagar i veckan till hunddagiset och två dagar till Vågen. Bara några timmar varje gång på dessa ställena men det är alltid något. Hon orkar nog inte så mycket mer! Fast jag tror att tanken är att tiden på dagiset ska kunna utökas så småningom. Så länge hon mår bra så! Vilket jag förstås hoppas på att hon ska fortsätta göra och att det ska gå åt rätt håll.

Att vara god man är fasen inte det lättaste när års räkningen ska in. Jag kommer att få bannor av överförmyndarnämnden för att jag inte har något att verifiera med. Det blev lite fel det där men jag har skickat in alla kontoutdrag så får de själva se att de överföringar som är gjorda är mellan hennes konton och inget annat. Fastän jag vet att jag inte har gjort något galet så känns det ändå olustigt. 

Jag sade upp det där med ekonomibiten i samråd med E för jag tycker inte att hon behöver en god man gällande det. From 17 februari! Ska nu in med en sluträkning också och min bror kommer i veckan för att hjälpa mig. Själv förstår jag inget av de här uträkningarna som ska göras. 
Han däremot jobbar på kronofogden och kan en himla massa om ekonomi och uträkningar. 

Däremot så är jag fortfarande god man i två andra frågor och det känns bra för oss båda. Jag kan hjälpa henne i kontakten med myndigheter och så vidare. 

Snart bär det i väg till Thailand! Nu längtar jag galet mycket till sol, bad, god mat och god dryck. Snart snart....



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...