söndag 15 februari 2015

God Morgon!

I går kväll tog jag det bara lugnt och tittade på melodifestivalen och QX galan. Är fortfarande ordentligt förkyld och hängig. Det känns i bihålorna att det är lite jobbigt med snuvan. 

Fick sova till halv åtta då hundarna väckte mig men det är ena sovmorgonen för min del som oftast eller alltid vaknar runt sex snåret på morgonen. Det är nästan sjutton grader kallt ute och jag undrar var vårkänslorna tog vägen?! Det droppade ju från taken och fåglarna började på att kvittra i granarna här utanför. Vips så var det borta och vårkänslorna med det.

Ni som undrar hur det går med boken så kan jag berätta att den ligger hos mina barns pappa i väntan på att redigeras. Sidnummer ska in och så vidare! Jag är ingen hejare på redigering och korrigering och urdålig på datorer. Bättre då att lämna över jobbet till någon som kan den där biten bättre än mig och det får helt enkelt ta den tid det tar. 

Husvisningen i torsdags hade gått bra tyckte mäklaren. Tio familjer hade varit och tittat på det och som vanligt så var några positiva och några negativa. De som hade låtit negativa hade hittat fel på det mesta. Sådana personer borde väl söka sig till nybyggda hus i så fall. Denna kåk är byggd 1968 men de husen i det området är rejäla kåkar med bra byggen. Inget fuskbygge där inte!

Min pappa var ingenjör och enormt duktig gällande sådana här saker. Han hade märkt om det var något galet! Däremot så var han ju inte i topp de sista åren i sitt liv och kan ha missat något som han vanligtvis inte skulle missa. Till exempel så var det saltavlagringar i taket och på väggen i källaren. Mäklaren trodde att det kom från badrummet ( toaletten ) på övervåningen men han kunde inte avgöra om det var gammalt eller nytt. Vi får väl se vad en besiktning visar när det har blivit sålt. Jag förutsätter att det blir det förr eller senare.

En blomma kan säga så mycket! 






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...