lördag 14 februari 2015

Happy Valentine´s Day!

Jaha i dag är det alla hjärtans dag och här ligger jag förkyld så in i attan. Orkar inte göra många knop och hundarna får ingen promenad. Tur att jag har gården att släppa ut dem på en sådan här gång.

Vera har åkt hem nu! I går kväll hämtade hennes matte henne och tänk vad tomt det kan kännas. Jag är verkligen förälskad i denna söta lilla hund. För min del så hade hon kunnat få stanna för evigt men det skulle nog inte hennes matte och husse tycka om. Dessutom så ska vi ju dra ned på antalet hundar så småningom. Inte öka upp igen!

Någon uppvaktning räknar jag inte med i dag så här på alla hjärtans dag, men fick en ros i går av A. Det uppskattades verkligen och rosen står där så grann på köksbordet.

I går tog jag mig ett välbehövligt bad och när jag klev ur badkaret och hade dragit ur proppen så forsade vattnet ut på golvet i stället för ned i brunnen. Samtidigt så kluckade och bubblade det i toaletten samt i handfatet.

Vattnet fortsatte över tröskeln och ut i hallen på trägolvet. PANIK! Slängde ut en massa handdukar, greppade tag i allt som gick att greppa och försökte med alla medel att stoppa vattnet från att rinna ut i hallen.

Ringde vaktmästaren som kom förbi och han i sin tur ringde till Swoosh som var här på en tio femton minuter och rensade i avloppet. Fem meter ned i backen fick de gå för att ta bort det som var där nere. 

Vi har rensat i omgångar och även haft vaktmästaren här men det har bara hjälpt ett tag. Vi har ju förstått att något satt längre ned. Nu blev det alltså så olyckligt och i dag är trägolvet bitvis uppsvällt av vattnet.

Mitt i all bedrövelse så fick jag värsta hjärtklappningen och blev fruktansvärt påverkad. Jag höll rent av på att svimma och hela jädrans kvällen hade jag hjärtklappning. All stress och oro satte fart på pumpen! Det är verkligen en obehaglig känsla och det gör rent ont i bröstet efteråt om det har bultat på länge och mycket och hårt. 

Som jag har nämnt tidigare så har jag ju haft så ganska länge men inte pratat om det. Jag har tagit det för vad det är! Det gör jag ju nu också men jag är medveten om det på ett annat sätt.

Hur som helst så hoppas jag att vattnet ska dra undan under golvet och att träet drar ihop sig utan att det måste åtgärdas. Har dock kontaktat mitt försäkringsbolag via mail och gjort en skadeanmälan.

Vaktmästaren berättade att fler i området har haft liknande problem som här. Området är över trettio år gammalt och just här där mitt hus står är faktiskt den äldsta platsen. Rören i marken kan nog se ut lite hur som helst.

Jag ringde till mina döttrar i dag och önskade dem en trevlig alla hjärtans dag. J och mitt barnbarn är fortfarande sjuka i feber och hosta. E är nu helt frisk från sin förkylning och var fortfarande hemma. 

En trevlig alla hjärtans dag till er alla läsare!


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...