fredag 20 februari 2015

Långt QT Syndrom

Jag blev tillsagt av min doktor att be mina barn att kolla upp sina hjärtan eftersom det kan vara ärftligt med LQTS. Jag har även läst att det inte är bra att äta vissa sorters mediciner när man har det här problemet. 

Såg nu att min dotter är ordinerad mediciner som inte ska tas om man har detta hjärtfel. Hon har ännu inte kontrollerat sitt hjärta så jag bad henne att göra det så fort som möjligt eftersom det är så onödigt om det visade sig att hon har ärvt det och blir dålig.

Hon är hemma fortfarande och ja det blir ju några helger nu som hon har kunnat det. Det är så förbaskat skönt för mig som mamma att veta att hon faktiskt klarar av det. Med hjälp av personalen, mediciner och olika program och tips. Men jag är också tacksam över att psykiatrin trots allt finns när hon mår för dåligt för att kunna vara hemma och det är fara för hennes liv. Man får inte glömma att en stor del av personalen gör ett kanonjobb.

Har ju mitt barnbarn här igen! Hon sussar så gott i sin säng men hade nästan 39 i feber igen i kväll. Det vill inte ge sig! Hon har dock varit på gott humör trots att hon har varit sjuk i två veckor. 

I morgon ska jag ut och käka på en kinakrog i stan som har himmelskt god mat. Nackdelen är bara att man äter på tok för mycket. Varje gång är samma visa!

Nu är det god natt här hemma men jag lägger ut en bild på hur det kan se ut när man har det här LQTS syndromet. Jag kan inte påstå att jag är orolig längre över detta men det är bra att det kollas upp.








Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...