måndag 2 februari 2015

Massor av snö

Det har snöat en hel del nu och i dag var jag och skottade på mina föräldrars gård för att sedan skotta på min parkering och min bakgård. Gjorde gångar åt hundarna att springa runt i.

Lillan är här och sover nu så sött i sin säng. Hon krånglar oftast om kvällarna hos sin mamma nu för tiden och i går var klockan över 23 innan hon somnade. Det är riktigt kämpigt för J!

Här är det oftast aldrig några problem men jag är stenhård med reglerna just för att jag vet hur det annars kan bli. Flickorna var likadana som lillan när de var små och jag fick ägna hela kvällen åt att natta dem. Man lär sig av sina misstag och det gäller att vara konsekvent, vilket jag inte var då för så många år sedan.

Jag har inte fått något svar från läkaren angående mina funderingar från träffen hos honom men jag vet av erfarenhet att vårdcentralen är otroligt långsamma med att vidarebefordra meddelanden och kontakten. Hoppas i alla fall på att få ett svar någon gång under denna vecka. 

En god vän tyckte att jag borde ringa till kardiologen och berätta att jag åker bort i nästan en månad här framöver så att jag kanske kan få en tid innan jag far. 
Jag avvaktar denna vecka ut tror jag så får jag väl se om jag ringer. 

E hade varit på Vågen i dag! Hon ville ha skjuts till affären men jag orkade inte fara. Känner mig trött i dag trots att jag tog en liten powernap på sofflocket innan lillan kom. 

Det verkar som att det är rätt så bra med min dotter för tillfälligt. Så jag hoppas....varje gång.... på att hon aldrig mer ska behöva läggas in....





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...