måndag 16 februari 2015

Mördande huvudvärk

Jag vaknade i morse med en gräslig huvudvärk och den vill inte släppa. Tror att det kommer ifrån bihålorna då jag är rejält snorig. Tänk vad mycket som kan rymmas i en kran!

Mitt barnbarn är så förtjust i Frost filmen och har tjatat om en Elsa klänning så i går beställde jag en sådan till henne. Med släp och allt! Hon kommer att bli själaglad och inte vilja ta den av sig sade hennes mamma. Allt för mina barn och barnbarn!

Mitt försäkringsbolag ringde i morse och berättade att jag måste kontakta bostadsrättsföreningen som är skyldiga att se till att en besiktning av eventuella skador blir gjord. Skador blev det ju på golvet men tack och lov inte mycket. Jag har sänt dem ett mail och förklarat händelseförloppet och vaktmästaren skulle även han ta kontakt med dem. Jag bävar dock för att det blir jag som får stå för största smällen i slutändan. Det är väl så det brukar bli!

Jag har sagt upp mitt godmanskap gällande Es ekonomi då jag tycker att hon inte behöver någon just över hennes ekonomi. I övrigt är jag fortfarande god man åt henne. Jag har lovat att hjälpa till ändå om hon behöver min hjälp i den ekonomiska biten.

I dag såg jag att Tilia hade lagt ut information om en kortfilm som ska göras. Följande information går att läsa om detta projekt som jag tror kan var intressant att följa och framför allt att se längre fram på när den är klar. Läs nedanstående och med det så önskar jag alla läsare en fin måndag:

TILIA I SAMARBETE MED ”UTAN HUD” - EN FILM OM SJÄLVSKADEBETEENDE
I helgen har castingen pågått för fullt till att hitta en Sarah. Den 26-åriga tjejen som har besökt terapeuter så länge hon kan minnas men de oberäkneliga känslorna av panikångest smyger sig på henne med allt större kraft. När hennes trogna syster Maria kommer in på drömutbildningen i London och karismatiska väninnan Veronica bestämmer sig för att tacka ja till ett jobb i Oslo så brakar hennes liv samman. Sarahs liv blir en destruktiv spiral nedåt av alkohol, medicinering och självskadebeteende. Med den ständiga paranoian som förföljer henne bygger hon upp ett allt större förakt tills hon blir en fara för sig själv och alla runt omkring sig.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...