tisdag 17 februari 2015

Nationella självskadeprojektet

Jag läste i dag något som föreningen SHEDO hade lagt ut och jag följer detta med spänning. Ska bli intressant att se om det kommer att bli någon förändring inom vården i framtiden. 

Så här skriver de själva: I går hade Nationella självskadeprojektet konferens i Munchenbryggeriet i Stockholm och SHEDO var där.

På konferensen presenterades dokumentet " Rekommendationer för insatser vid självskadebeteende " som kommer att bli en vägledning för vården framöver.

Mycket fokus i dokumentet kretsar kring bemötande och SHEDO har varit med i framtagandet av dokumentet som du hittar här:

http://www.nationellasjalvskadeprojektet.se/download/18.40768cbb14b32a0480bcf6/1423481861913/Rekommendationerna+slutgiltig+version+2015.pdf

Det låter lovande måste jag säga och jag gillar skarpt hur föreningen visar sina framfötter inom något som de har en mycket god kunskap i. Hoppas nu att detta kommer att börja följas och vara något som vården i framtiden tar nytta av. 

Samtidigt så skriver socialministern i dag följande som går att läsa på Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article20330193.ab

Jag fick ett sms av E i dag som jag svarade på. I nästa stund fick jag ytterligare ett ifrån henne där hon skrev: Va? Vadå hälsa på mormor på onkologen? Det är ju lite svårt. Dina sms är konstiga! 

Haha jag blev lite brydd först och vad ska då inte hon ha blivit när hennes mormor har varit död sedan i juli månad. Men våra sms konversationer fördröjs och det där skickade jag ju antagligen någon gång i juni till min dotter. Så kom det fram först i dag! Helt sjukt!











Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...