onsdag 4 februari 2015

R.I.P Cindy

Jag sitter här och känner mig jätteledsen för veterinären som lyssnade på Cindy såg ju precis som mig att hon syresatte dåligt och var blek. Hon sade att det fanns två alternativ! Det ena var att åka med Cindy till ett djursjukhus där hon kunde få intensivbehandling med syrgas och det andra var att låta avliva henne.

Eftersom jag inte inte ville se henne plågas mer och förstod att en tur till ett djursjukhus bara skulle göra allting värre så fick hon somna in. Jag som trodde att jag skulle klara av att vara med in i det sista och som var inställd på det bangade ur och var tvungen att gå därifrån. Det gjorde helt enkelt för ont! 

A var med och stannade hela tiden vid Cindys sida och höll hennes huvud till sista andetaget. Själva avlivningen gick fort - inte mer än 40 sekunder tog det. Hon fick inget lugnande innan då det bara skulle göra hennes andning ännu svårare och hon skulle riskera att få panik. De gav henne sömnmedel direkt och sedan själva avlivningsmedlet. Vilket var skonsammast!

Kortet nedan tog jag endast ett par timmar innan hon fick somna in.

Vila i frid finaste Cindy 
Född: 2000 - 07 - 29 
Död: 2014 - 02 - 04






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...