torsdag 26 februari 2015

Spännande

Det har varit så spännande i dag vad det gäller budgivningen. Vi känner oss nöjda med slutbudet.
Tavlorna är i sista spurten nu och den ena har auktionstiden gått ut på och sista budet blev på mer än vad vi hade hoppats på. Vi får nu se vad de andra ger i slutändan då det är ännu några timmar kvar på dem. Det blev riktigt nervkittlande att följa auktionen de sista minuterna och det var också då som buden började att hagla in. 

Jag har nu beslutat mig för att ändå sälja stugan då jag känner att det är för mycket jobb med den. Jag kommer i stället att renovera lägenheten och göra fint med bubbelbadkar i badrummet, kanske flytta en vägg, lägga nytt golv och så vidare. 

E har i dag varit till Vågen och haft ett möte om framtiden. Det är nu tänkt att hon endast ska dit en gång i veckan ett par timmar och i stället utöka tiden på hunddagiset. Det lät hon själv positiv till och det kanske kan bli något bra av det där. Jag hoppas bara att hon själv säger till om det börjar gå utför och hon blir sämre. Jag hoppas att hon ber om hjälp i så fall!

Om två dagar bär det i väg till fjärran land och som jag längtar....sedan när jag väl är hemma igen så blir det ju full rulle med huset och stugan och allt som ska bort. Ser inte fram mot det!

En trevlig kväll till er alla!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...