onsdag 4 februari 2015

Värsta året någonsin!

Cindy mår fortfarande dåligt och kräktes lite grand igen i morse och har inte velat äta sitt morgon mål. Hon andas tungt med hela kroppen och det är verkligen inte roligt att se. 

Vi har fått en tid hos veterinären i dag och jag är tyvärr rädd för att det nu inte finns någon återvändo för min älskade gamla vovve. Hon har hängt med i snart femton år, varit mig trofast hela tiden och verkligen varit mattes goding. Hon är den som är uppkomsten till den kennel som jag driver, men som är vilandes sedan fyra år tillbaka. 

Om veterinären föreslår medicinering eller anser att ännu är det inte dags för Cindy att somna in så är det ju bra men jag tror inte det är aktuellt. Fast jag är ju inte veterinär!

2014 har varit det absolut värsta året i mitt liv hittills. Jag har förlorat båda mina föräldrar på en kort tid, jag har en hund som kanske också dör och jag har fått vetskap om det här med hjärtat ( okey - dessa sista två nu under 2015 års början... men ändå ). Utöver det så ska jag oroa mig för E!

Hon mår i alla fall bra nu för tillfälligt berättade hon när jag talade med henne i dag. Så glädjande att höra! Jag lovade att ringa då vi har varit hos veterinären med Cindy.

Bjuder på en bild på Vera när hon låg på soffan och hade det gott.


 

  

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...