måndag 16 mars 2015

LPT

Åtta heldagar kvar till dess att vi lämnar Thailand för denna gång. Det känns vemodigt och trist att inte få njuta av detta på ett bra tag framöver.
Först i slutet på januari nästa år åker jag hit för att då stanna i tre veckor. Om jag får hundvakt vill säga!

Jag har köpt en mini moped att ha hemmavid. En eu moppe.Har ju äntligen råd att införskaffa mig en sådan efter år av längtan. Jag ägde nämligen en gång i tiden en mini motorcykel som gick 70. Som jag älskade den! Men då vi skulle flytta hem från Saudi ( körde mcn inom vår compan ) så fick jag ej frakta hem den då papper saknades.

E är kvar på sjukhuset! Hon åkte in frivilligt men när hon i dag ville skrivas ut så blev det kalla handen och ett LPT berättade hon för mig.
Jag vet inte....men sätter de inte tvång lite väl ofta på min dotter. Jag tycker nog det! Men å andra sidan så måste väl läkarna anse att det är nödvändigt, antar jag. Inte lätt det där för vare sig E, läkare och personal.

Hon skrev att det är ett tag sedan hon skar sig! Det är bra och ett framsteg för varje dag, vecka och månad som går mellan varje självskadetillfälle. Jag såg ett tag innan jag for ett papper hos henne som låg på köksbordet att hon hade skurit sig. E skriver ned händelser och hur hon mår. Vlket är något hon har fått som en uppgift och antar jag är en del och en väg till ett tillfrisknande.

Hur som helst så saknar jag min flicka galet mycket. Den flickan hon var innan hon blev självdestruktiv och inåtbunden. Jag hoppas att den friska E en dag tittar fram igen.

Lägger in ett par bilder! Dels på min blivande moppe och dels en bild från i dag då vi var på stranden. Bilden överst är densamma som jag hade inne i går och jag fick i dag veta att de heter sandmaskar och kan bitas. 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...