torsdag 12 mars 2015

Sorgen

Sitter här på vår balkong och äter min omelett. Klockan är tolv i thaitid och 06 hemma hos er. Har hunnit med att avverka en mil på cykeln och tillbringat en stund på stranden i 30 graders värme ( i skuggan kl.10 ). Tankarna är mellan varven mycket hos mina föräldrar då saknaden fortfarande är stor och stundtals gör det jätteont inombords. Snart har det gått åtta månader sedan mamma dog och det är drygt tre månader sedan pappa somnade in.

När slutar det att göra ont?

E hade haft trevligt hos sin syster och systerdotter i helgen som var. Men hon berättade att hon blev rätt så trött efteråt dels för att de sov tre i dubbelsängen ( fyra då katten hoppade upp ) och dels för att hon roar lillflickan en del när de ses.
Jag vet hur mycket Es syster rör sig om nätterna så jag kan förstå om det blev lite sömn. Blir bättre då min mammas säng kommer dit för då kan ju E ligga i den när hon sover över hos dem.

Hon verkar fortfarande ha kunnat vara hemma utan inläggning. Ska man våga hoppas? Kämpa på mitt hjärta!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...