lördag 7 mars 2015

Syskonkärlek

Jag chattade med E i går som då berättade att hon skulle tillbringa denna em / natt hos sin tvillingsyster och lillan. Förra helgen sov hon också där och då hade de haft jättetrevligt med bakning och god mat.

Det är superroligt att de umgås lite mer och J är ett stort stöd för E och har alltid under alla år varit någon som E har sett upp till. Kanske kan hon i och med deras träffar känna att hon mår bättre av att umgås med sin tvillingsyster. De har ett speciellt band och har så alltid haft.

När de var små så talade de ett språk mellan varandra som bara de förstod. Innan de lärde sig att prata ordentligt förstås! De följdes åt som ler och långhalm. När J lärde sig att gå före E så skjutsade hon sedan omkring sin syrra i en lära gå vagn.

J har varit med på psykiatrin för samtal med läkare och hon skulle med all säkerhet följa sin syster till världens ände bara för att få se henne frisk. Att slippa få höra om skärningar, överdoser och inläggningar....

J har vid ett par tillfällen försökt förmå sin syster till att åtminstone åka på ett studiebesök på det behandlingshem som kunde ha varit så bra för henne. Hoppades vi på i alla fall! Nu blev det inte så men det verkar ju ändå som att E mår bättre. Det måste vara mer än en månad sedan senaste inläggningen om jag inte har missat något och är helt ute och cyklar.

Hur som helst så är det som mamma fantastiskt glädjande att höra att mina döttrar ska ses för trevligheter.

Har i dag hängt nere på stranden precis hela dagen förutom en timme mitt på dagen då jag åt lunch. Annars är det stranden som gäller för hela slanten.
Men jag är lite skraj för maneterna! Den vi såg på stranden var ju inte nådig. Finns det en så finns det säkert fler skulle jag tro men försöker att njuta ändå av det 32 gradiga havsvattnet och den varma luften.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...