tisdag 17 mars 2015

Ute i det fria!

Det blev inte långvarigt denna gång för min dotter på psykiatrin. Hon berättade nämligen i dag att hon var hemma och ute i det fria, alltså utskriven. Skönt! Men jag skulle önska att det fanns mer hjälp att tillgå. De har ju dragit ned på timmarna på Vågen för henne och nu är det endast några tim per vecka som hon har tid där. Det är ju en öppen vårdsbehandling som är tidsbegränsad.

Lite märkligt med nedskärningar av timmar med tanke på vilket helvete flickan har haft nu så länge med alla polishämtningar, inläggningar och LPTn. Det rimmar dåligt!

I dag har det varit semesterns varmaste dag vilket också känns i ansiktet då jag brände mig lite lätt. Det blir varmare och varmare och april och maj sägs vara väldigt varmt.
Gick upp till lägenheten redan vid 15 tiden mättad på sol och värme men gick ned och tog 25 längder senare på kvällen.

Poolområdet är fantastiskt som ni kan se på bilden!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...