tisdag 7 april 2015

Att inte lägga sig i

Jag har under en lång tid inte försökt att lägga mig i så mycket i min dotters liv. Tidigare så kämpade jag som en galning för att hon skulle få hjälp men stångade pannan blodig till ingen större nytta. 
Det enda som hände var att hon fick börja i Vågen där hon har vistats ett par gånger i veckan för terapi och annat. Några timmar varje gång! Jag vet egentligen inte om hon har blivit bättre eftersom att hon åker in och ut på psyket så ofta. Jag hoppas i alla fall att det går åt rätt håll! 

Mina krafter och min kämpaglöd försvann väl någonstans på vägen under dessa två år som har gått sedan jag började att tillsammans med Es pappa och E själv till en viss del strida för att hon skulle få en riktigt bra hjälp för sitt självskadebeteende. Jag insåg att det var lönlöst att gå mot myndigheter och att vi var helt chanslösa. 

Dessutom så ändrade sig vår dotter angående det här med Lenagården så vi lade det hela på is. Skulle hon nu vilja söka dit ändå så skulle jag självklart hjälpa henne att söka. Men det tror jag inte är aktuellt någonsin. 

Jag läste i tidningen i helgen om att det finns hjälp att få för sina ärr. Tänkte direkt på E som jag har lovat att den dagen hon har varit självskadefri en längre tid ( nu snackar vi minst ett par år ), så ska jag sponsra för laserborttagning av hennes ärr. Dessutom så kan man tydligen ansöka om ersättning via sitt försäkringsbolag. Det låter lovande!

Vi åkte förbi E i går en sväng igen och lämnade en tavla som hennes mormor hade målat. Samt ett par virkade grytlappar. Det blev uppskattat och fastän hon precis hade vaknat så såg hon ändå rätt så fräsch ut.  

Nu har vi rensat bort allt i stugan förutom i ett par uthus där det är en massa bråte. Men inomhus i själva stugan är det bortplockat allting. Det är bara möbler kvar och några lampor. Jag antar att det ska följa med köparna som inventarier. Det har varit ett enormt slitsamt jobb med tömningen. Men nu är det gjort och en massa lakan och dylikt har jag sorterat ut till flickorna. Städningen lejer vi bort!

Jag vill avklara detta med stugan så fort som möjligt för att sedan kunna lägga detta bakom mig och gå vidare i livet. 

Är fortfarande rejält förkyld men hoppas att förkylningen ger sig snart. Hur mycket snuva kan det egentligen rymmas i en snok....

Fann en fin bild på Cindy när hon står på bron ute i stugan. Vi fick ju ta bort henne för en tid sedan och hon är så saknad efter 14,6 år tillsammans.





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...