fredag 3 april 2015

Dåligt med sömn

I natt vaknade jag halv tre av att det luktade väldigt starkt av tvättmedel. Sniffade på kudden, täcket, lakanet och till och med på As hår, täcke och kudde i tron att det var något därifrån. Märkligt nog så var det inte så och jag är dessutom riktigt tät i näsan och borde inte ha känt någon doft alls. Doften var som mammas tvättmedel det vill säga Ariel. Själva använder vi inte Ariel!

Hade sedan väldigt svårt att somna om och låg och grubblade på allting som har varit. Saknar mina föräldrar galet mycket och i går var det ju ett år sedan mamma berättade att cancern hade spridit sig. Det blev extra känslomässigt helt enkelt att minnas vårt samtal. 

Grejen är väl att det har hänt så mycket i mitt liv de senaste åren att jag nu börjar känna mig rätt så slut. Det har jag väl i och för sig gjort en längre tid men det är som att jag får kämpa för att hålla huvudet ovan kanten för att inte dras ned i något depp. 

Jag har aldrig varit deprimerad på så sätt och tror inte heller att jag blir det men tankar som i natt dyker ibland upp på att jag helt enkelt inte orkar med allting och att jag vill må bra någon gång utan sorg och oro. Jag vill att tiden går, att sorgen efter mina föräldrar lättar och att min dotter någon gång börjar på att må bättre. Det är ju en sorg även det att bära på hos en mamma. 

I dag blir flickan i alla fall utskriven! Så är det sagt och så hoppas jag att det blir. Jag har inte bjudit över mina barn på något påskfirande och känner mig lite uslig för det, men jag orkar inte.... Jag orkar inte ställa mig och laga påskmat och speciellt inte när jag dessutom är så förkyld. Men vi ska snart ut till stugan och röja! Ser jag inte fram mot och jag har sagt ifrån att jag inte vill sova över där. Aldrig någonsin mer! Det gör för ont!!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...