söndag 26 april 2015

Helg med barnbarnet

Hela helgen har hon, den finaste varit här men i morgon bitti hämtar hennes morfar henne och kör tösen till dagis. Det har varit härliga dagar! Både i dag och i går har hon varit hos sin moster då jag har varit i stugan och rensat i förrådet och träffat ett medium. 

De har haft trevligt tillsammans! I dag bakade moster E och hennes systerdotter en chokladtårta, spelade spel och hade kul. Jag skulle tro att E är nöjd nu!
Hon såg inte ut att må så jättebra ändå tycker jag. Hon ser ledsen ut men det kan ju vara ångest eller trötthet också men det hade varit härligt att se henne må bättre. För hennes egen skull!

Själv är jag sliten nu känner jag! I fem timmar höll vi på att rensa i pappas verkstad ute i stugan. Bland råttskit och fågelfrön, bland verktyg och skräp slet vi som djur för att få bort allt skräp och göra fint. 

Medan vi var där ute så kom det en kvinna förbi som var nyfiken på hur det såg ut i stugan och där omkring. Hon tittade sig runt och berättade att de har en stuga som håller på att förfalla men med ett sagolikt läge. De hade funderat på om de skulle riva stugan och sälja tomten och köpa något annat. Läget måste dock vara minst lika bra - om inte ännu bättre sade hon. Hon skulle hem och fundera men jag undrar jag....hoppas bara att vår stuga blir såld fort nu och att inget fel hittas i den. Vattenskador eller dylikt! 

Bjuder på en härlig bild av barnbarnet och ett kort på premiärgrillningen i helgen. Pyjamasen är förresten en som hennes gammelmormor har gjort och som jag fann i en garderob i barnrummet hos dem när jag rensade ut.






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...