onsdag 8 april 2015

Hon slutar!

Jag fick nys om att min dotters ena kontaktperson på det boende som hon bor på har slutat alldeles nyligen. Ingen har meddelat oss föräldrar men E själv berättade det i söndags. Fast det hade jag inte hört utan detta läste jag mig fram till. Hur som helst så blir det nog bra det där. 
E får antagligen en ny kontaktperson om det inte räcker med den hon har kvar. 

Vi föräldrar har ingen kontakt med personalen så för oss kvittar det men vissa kommer vi bättre överens med och andra sämre. De gånger vi har haft något med dem att göra vill säga. Ni som har följt bloggen från början vet att det var frostigt där ett tag. Milt sagt!

De går bra för E att vara utan Ritalin berättade hon. Jag trodde att en nedtrappning behövdes men tydligen inte för hon har slutat tvärt med dem. På frågan om ångesten lättar nu när den är borttagen fick jag dock inget svar. 

Kan bara hoppas att det blir bättre för henne. Ingen ska behöva må som hon gör och har gjort i flera år. Det är inte mänskligt!









Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...