fredag 10 april 2015

Kort inlägg!

Det blir bara ett kort inlägg i dag! Jag är fortfarande förkyld och snorig som bara den. Trött i kroppen och orkar inte många knop. Men det kanske inte är så konstigt efter nio dagars förkylning.

Tänkte ta en långpromenad i går eftermiddag men efter en km fick jag ge mig och traska hem igen. 

I dag måste jag hur som helst ta en lite längre promenad eftersom bilen är på glasmonteringen, cykeln är utan luft i däcken och hojen inte är körklar ännu. Jag ska nämligen möta upp budfirman!

E är fortfarande hemma och blev så glad när jag berättade att hon ska få ett par receptböcker som hennes mormor har haft i sin ägo. E har efterfrågat recept tidigare så det passar bra. Jag har även plockat ihop lite annat som hon ska få ta som hennes mormor och morfar har haft. J ska också få lite prylar!

I kväll ska vi till mina föräldrars hus och göra i ordning inför loppisen. Jag är inte taggad för fem öre med förkylningen i kroppen men har ju lovat att finnas där i alla fall. 

I morgon ska vi ut till stugan och rensa lite mer och hämta en byrå med tillhörande spegel att ställa i mitt barnbarns sovrum. Invändigt i stugan är det så gott som klart men i verkstaden och en utbyggnad som används som förråd är det smock med prylar, som vi måste rensa ut. 

I nästa vecka ska mäklaren fotografera och veckan där på läggs annonsen ut på hemnet och i bil & bostad. Hoppas att någon nappar och hoppas framför allt att det blir budgivning. Även om stugan börjar vara lite sliten, så är läget kanonfint med friköpt tomt. 

Huset som mina föräldrar har bott i ska städas ur och de nya ägarna får nycklarna i sin hand den 28 april. Sedan hoppas jag aldrig mer höra av dem!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...