onsdag 8 april 2015

Krossad ruta!

Jag börjar tro att någon vill jävlas med mig i området men hoppas förstås att det bara är något annat. Men för en tid sedan hade någon kastat ägg på vårt förråd och i dag när jag kom ut till min sprillans nya bil så var bakrutan krossad. Jag fann ingen sten i bilen och inget verkar vara stulet men det där får de som har fått ta hand om bilen utreda. Det är naturligtvis anmält till mitt försäkringsbolag och eventuellt så blir det också polisanmält. 

Jag var på väg för att möta upp en budfirma i mina föräldrars hus då de skulle hämta några mattor som skulle till min kusin i Stockholm. Fick ringa dem och säga att att jag skulle ta cykeln i stället och att jag kunde bli några minuter sen. Hoppar upp på cykeln och märker att det är näst intill tomt på luft i båda däcken. Det slutade med att jag fick ringa och avbeställa hämtningen tillsvidare.

Det verkar inte vara min dag i dag tror jag!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...