onsdag 22 april 2015

Läst!

Jag har nu läst ut min egen bok som var på 363 sidor. Återupplevde mycket när jag plöjde igenom den och såg en del fel som borde ha korrigeras innan tryckning. Flera stycken kommer åter flera gånger och man slås av att det har jag ju läst redan. Jag är petig av mig och blir lite störd på sådant men kan inte skylla på någon annan än mig själv. Tänker dock som så att det skadar inte att saker och ting återupprepas och är i det stora hela nöjd med boken. För att vara första gången som jag släpper en bok så....

Den 18 april var det två år sedan E försökte att ta sitt liv så allvarligt att hennes hjärta hade stannat. Jag trodde att det var fara och färde när hon dessutom försökte en andra gång men som sagt var så lever hon fortfarande två år senare. Hon vill ju egentligen inte dö men hon vill inte leva med ångest. Det är så det är!

Jag talade faktiskt med E för en stund sedan och frågade henne vad som hände med den neuropsykiatriska utredningen som hon skulle göra på råd och stöd. Hon berättade för mig att den ska göras på psykiatrin men att det är väldigt lång kö till utredningarna. Så därför har det tagit en sådan lång tid! Det lät som att min dotter lät ganska pigg i dag också. Underbart!

Jag vaknade i ottan som vanligt i morse men lyckades till slut slumra om och känner mig hyfsat pigg i dag. Gick till och med en promenad på drygt 7 km med en av hundarna och fastän det blåste en hel del så var det ändå skönt. 

Städbesiktningen av huset gjordes i dag och mäklaren skrev sedan till mig att köparen inte var nöjd med ett fönster och golvbrunnarna. Köparna är otroligt petiga och finner fel i allting. Vare sig mäklaren eller vi tyckte att det var smutsiga fönster eller att golvbrunnarna behövdes rengöras igen. Vi måste skrapa ur dem också och golvbrunnen i garaget måste spolas ur. 

Egentligen så handlar det ju om att köparna vill få ned priset ännu mer. Men det kan de glömma! Vi har redan gått ned 120 000 kr och nu är det finito. As föräldrar och moster är nu i huset och bättrar till allting. Ska de få det bättre så får de byta ut fönstren sade dem då jag talade med dem i telefonen efter att de hade tvättat dem igen.





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...