torsdag 2 april 2015

Ritalin

Min dotter är kvar på psyket men skulle bli utskriven i morgon. Med tanke på att det är påskhelgen så är det väl ändå extra skönt att få vara hemma. Att kunna det menar jag! 

Hon smsade förresten mig och berättade att läkaren tyckte precis som mig att hon skulle sluta med sitt Ritalin. Vilket hon nu har gjort! Ritalin kan faktiskt ge en dålig effekt och framkalla ångest något som jag redan har hört av en läkare som jag och Es pappa hade ett möte med för ett par år sedan. Det tog lite tid innan medicinen plockades bort ( värt att testa ) men nu är det gjort. Jag hoppas verkligen att hennes ångest ska lätta i och med det. 

Mitt barnbarn har varit här i dag och som vanligt så har hon varit glad och go och vi har alltid så trevligt tillsammans. Trots att jag är förkyld som bara den så gick det bra. Fick lägga mig en stund i sängen men tösen roade sig med plattan under tiden. 

I morgon ska vi åka ut till stugan och börja rensa. Jag känner för första gången någonsin ingen som helst längtan dit. Vetskapen om att den ska säljas har gjort att jag i stället drar mig för att sova över. Men eftersom det är hur mycket som helst att göra där ute nu så finns det inget val och vi måste alltså dit och röja några dagar. Till att börja med!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...