måndag 13 april 2015

Samtal

Jag åkte ut till stugan i eftermiddags för att möta upp rörmokaren. Passade då på att rensa i förrådet men det är lite kvar att ta bort och städa ur. 
När jag var där så fick jag ett samtal ifrån läkaren på vårdcentralen som berättade att tre remisser under fyra månader är skickade till sjukhuset för mitt hjärtfel som uppdagades i december månad. Hon var lite irriterad på att de har sölat på där uppe på hjärtmottagningen och kardiologen och att de tydligen inte hade avläst mitt EKG tillräckligt noga. Vad är det för slarv egentligen?! 

Läkaren skrattade lite uppgivet men hoppades nu att jag skulle få en ordentlig undersökning och kanske också göra ett långtids EKG framöver. Hon frågade mig om jag har känt av någon oregelbunden hjärtrytmen och det har jag ju. I många år!

Jag berättade att en kvinna från centrum för kardiovaskulär genetik hade ringt mig i fredags och att jag skulle få hem en enkät att fylla i. Nu är det i alla fall på gång något!

E skulle till sin samtalskontakt i dag! Hon är nöjd med hur det är nu och är hon nöjd så är jag nöjd. Men fortsätter flickan att åka in och ut som hon har gjort så kommer vi att försöka bearbeta henne till att söka mer hjälp någonstans.



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...