tisdag 21 april 2015

Storasystrar

Har lämnat in bilen för däckskifte under förmiddagen och sedan lämnat av däcken där. Det kändes riktigt skönt att slippa byta själv denna gång.
Åkte sedan till mina föräldrars hus och städade i garaget. Hade inte tillgång till varmt vatten så det fick bli lite hur som. Gjorde ändå mitt bästa!

E var med sin pappa i dag och handlade var på hon märkte att hans flickvän hade blivit lite runt om magen. Hon frågade honom rätt ut om hon väntar barn och det är precis vad hon gör. De visste om att det skulle bli en pojke. 

E berättade för sin syster om att de ska bli storasystrar igen men J tog det inte så bra. Hon var dels förbaskad på sin pappa för att han inte har sagt något om vare sig sin förlovning eller att de ska bli storasystrar igen. Dels så känner hon att det känns konstigt helt enkelt att som tjugofyraåring få ett litet syskon. Ett barn som blir morbror till hennes flicka.

Det är bara att gratulera den blivande fadern och fastän jag själv inte skulle vilja börja om som snart femtioåring så är jag glad för hans skull. 

E däremot tyckte att det var kul att han ska bli pappa igen och ser fram mot det. 

Jag har mitt barnbarn här igen! Hennes mamma var tvungen att göra klart ett skolarbete så här på sluttampen. I juni tar hon examen!

Den yngsta i flocken tycker att det är jättespännande med katter och tar varje tillfälle i akt att sitta och spana på dem. Som ni kan se i bilden nedan!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...