lördag 18 april 2015

Tilia

Jag måste återigen få uttrycka min beundran för Tilia, en förening som faktiskt är fantastisk. De har så mycket för dem som inte mår bra och deras anhöriga. Otroligt bra jobbat hos dem alla inblandade och inte minst en stor eloge till grundaren Annesofie Blixt. På Facebook lägger de ibland ut matnyttig information och tips och jag brukar följa det de skriver. 

Vill ni stödja föreningen och bli medlem så klicka på länken nedan. Där kan ni även läsa mer om dem!

http://foreningentilia.se/

Jag talade med E i går och hon hade sovit över hos sin pappa. Det är jättefint att hon tar sig för att göra det och jag skulle tro att hon blir peppad av personal att kontakta oss anhöriga för att slagga över. Sist hon sov över hos mig var när hennes morfar hade dött. Natten där på sov hon över hos sin pappa och tyvärr så hade hon båda de här dagarna struntat i att ta sina mediciner och i stället sparat dem för att ta ALLA vid något tillfälle. 

Hon får nu inte ta hand om sina piller själv när hon ska sova hos oss och vi måste vara noga att se till att E verkligen har svalt tabletterna ordentligt. Hon kan tydligen smussla på alla möjliga sätt berättade en personal för mig en gång. Det finns knep som E tar till.

I går fann jag några bilder som min mamma hade sparat. Lägger ut några till er läsare!









När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...