onsdag 15 april 2015

Underbara Dotter

Jag talade nyss med min dotter och vilken underbar flicka jag har. Ja båda två är jättefina tjejer! Men jag blir så glad att höra när E har en bra dag eller en bra period. I dag lät hon glad och uppåt och riktigt pigg! 

I går hade hon sovit över hos sin tvillingsyster och haft det trevligt. De hade ätit cheesecake som J hade bakat berättade E. Det är så himla roligt att de umgås för under uppväxten från årskurs 3 och framåt så var de inte med varandra så mycket. Inte mer än på hemmaplan ibland.

E har inte haft så bra ställt ekonomiskt eftersom hon har ett aktivitetsstöd och hennes utgifter har varit så pass höga och många. Alla dessa sjukhusräkningarna och fakturorna från apoteket har dragit i väg i en hiskelig fart och sugit ur E alla slantar. Jag har fått sticka till lite ibland för att täcka hennes räkningar. Nu har hon dock inte varit inlagd lika mycket sista tiden och det märks även på hennes ekonomi. Det blev ett överskott denna månad så att hon äntligen kunde lägga undan en slant till en buffert.

Jag är fortfarande förkyld! Inne på mitt sextonde eller sjuttonde dygn nu och känner mig så jädrans less. Snorar och tät i näsan samt jättetrött i kroppen och orkar inte göra många knop. Hoppas att det ger sig snart! 

I går fick jag hem papperen ifrån kardiologen och det var inte det enklaste att fylla i. Alla uppgifter om mina föräldrar, mostrar, fastrar, morbröder, kusiner, mor och farföräldrar osv. Jag kunde ju inte fylla i något om min pappa och hans släktingar eftersom jag inte vet vem som är min biologiska far. 

Vad det gäller min biologiska mamma så kontaktade jag min morbror som var gift med hennes syster. Han har luskat fram en hel del så i dag kunde jag fylla i alla papper och skicka i väg dem. Nu får vi väl se vad det blir av allting! Antingen så utreder de vidare och kanske ger mig medicin eller så anser de att det inte är så farligt och jag slipper käka piller. Hoppas förstås på det sist nämnda! 

I dag blev det köttsoppa till både lunch och middag. Med klimp i! Mums!!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...