onsdag 13 maj 2015

Allting har sin tid

I måndags var jag ju hos mäklaren och skrev under köpekontraktet eller kanske det heter försäljarkontraktet. What ever - i går eftermiddag ringde dem och berättade att i dag förmiddag ska vi ses på banken för att avsluta stugförsäljningen. Snabba bud!

Jag fick ägna gårdagen åt att försöka få tag i någon i en av de stugföreningarna som finns för att be dem läsa av vattenmätaren. Till slut efter otaliga telefonsamtal så hittade jag rätt person. Så nu är mätaren avläst och fakturan skickas hem till mig.

Var även i kontakt med Umeva som skulle sända hem en blankett för ägarbyte och där de sedan överför abonnemanget för slam och sophämtning på de nya ägarna. Dessvärre så hinner jag inte få hem blanketten så jag drog ut en vanlig för vattenavläsning och hoppas att det ändå är okey. Det viktiga är nog att få med de nya ägarnas namn och adress och det kommer att stå på blanketten.

Vi satt i går kväll för att boka vår resa till Thailand! Tänkte lyxa till det med first class tur och retur men något gick galet så pengarna är dragna men ingen resa är bokad. Fick då ringa till flygbolaget som sade att det kan ta upp till fyra veckor innan pengarna återbetalas och att jag måste göra om bokningen.
Nu måste jag i nästa steg kontakta min bank och be dem om bokningsnumret och deras faxnummer för att där efter återigen ringa flygbolaget och deras refound avdelning. Jäkla strul!

E jobbar och står i på sitt hunddagis! Hon verkar verkligen trivas bra och vem vet....de kanske utökar tiden för henne framöver. Om hon orkar jobba mer vill säga.

Jag har ännu inte berättat att vi ska flyga first class så det ska bli roligt att höra hennes reaktion. Tror nog att hon uppskattar det! Vi kommer att vara bortresta i nästan fyra veckor mellan den 8 december och 6 januari. Som vanligt så är det ju det där med hundpassning när vi åker bort men tikarna kommer det att ordna sig för i alla fall. Får se hur det blir med hannarna. Kanske de kan vara på ett pensionat en tid och att vår goda vän M kan ha dem hos sig under julen och nyåret såvida han inte själv ska åka bort förstås. Vi får se!

Jag önskar alla en trevlig helg nu när vi återigen har långhelg framför oss!


 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...