måndag 18 maj 2015

Amma

Jag har en gammal klasskompis ( hon som ska vara hundvakt åt hannarna när vi ska resa till Thailand ) som har en blandrastik som har fått valpar. Tyvärr så dog en tik som visade sig ha gomspalt och en hanne kämpar för sitt liv fastän det inte är något fel på honom. Två övriga valpar mår bra och ökar stadigt i vikt!

I går så fick valpen komma hit för att vi skulle se om kanske vår ena tik som är skendräktig kunde ta sig an valpen och ge den di och därmed fungera som hans amma.
Hon tog sig mycket riktigt an den lilla lilla hannen på en gång, tvättade och pysslade om honom men han var för svag för att orka suga tag i hennes spenor. Min kompis fick ta hem honom igen och fortsätta flaskmata vilket hon gör mycket bra men det är ju ingen superbra lösning och enormt krävande att stödmata varannan timme dygnet runt.

I morse var hon till veterinären med valpen som vätskade upp honom rejält och som hade tyckt att hon nog skulle låta honom vara här hos Daisy tillsvidare eftersom han inte har ork att kämpa om spenorna mot sina syskon.

Jag säger självklart ja till detta och vill ju att han ska få en chans att överleva men jag vet att det är tufft av egen erfarenhet. Min kompis kommer att visa hur man flaskmatar ifall han nu inte orkar suga fast i Daisys tissar. Vi får se hur det går men det känns onekligen gruvsamt.

Min moppe som jag köpte för en tid sedan har jag tänkt att sälja nu. Jag kommer inte att köra i den utsträckning som jag trodde och är ingen mekare så är ni intresserade av att köpa den, så kan ni ta en titt på länken nedanför:

http://www.tradera.com/item/302489/233219700/monkeybike




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...