fredag 15 maj 2015

Bokad resa

Finally så gick det att boka vår resa till Thailand! Fick till slut använda en annan dator då det av någon anledning inte gick att boka via min egen. Nu är det i alla fall gjort och det blir fyra veckors semester för oss i slutändan. Med första klass tur och retur på flygplanet. E blev sprudlande glad över nyheten!

Det har även löst sig med hundarna då vi åker bort! Dem som rår om Vera ska ta våra tikar och en gammal klasskompis erbjöd sig att vara hundvakt åt hannarna. Otroligt snällt gjort!!

Det enda är väl att den ena av grabbarna är väldigt feg av sig men han vänjer sig förhoppingsvis vid henne med tiden. De får också se till att ses några gånger innan vi åker. Vi har förresten beställt badskor inför resan! Det fanns en del djur både på land och i vattnet så för säkerhetskull kör vi med badskor. Jag stack mig på stortån när jag badade sist jag var i Thailand och det var inte nådigt så ont det gjorde. Vad det var som gjorde illa mig vet jag än i dag inte men där efter såg jag mig så gott jag kunde om när jag klev ned i vattnet. Bestämde mig där och då att införskaffa ett par badskor och nu är det på gång.

E har i dag varit på stan och handlat kläder för de pengar hon fick av mig. Hon skickade en bild på dem och det såg jättefint ut. Ett par blåa jeans, en vit kofta och trosor. Skor hade hon inte funnit! Hennes syster överraskade jag med samma summa på hennes konto och hon skrev i dag till mig och undrade vad hon hade gjort för att förtjäna att få en slant av mig.
Jag svarade henne: För att du är en sådan fin dotter och för att du har gjort det så bra. Att vara ensamstående småbarns mamma och dessutom plugga är inte dåligt gjort. Den 5 juni tar hon examen om allting går som det ska här på slutet!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...