onsdag 27 maj 2015

Facebook

Nu finns jag även på facebook under nicket Cajsa Warg för er läsare av denna blogg. Välkomna att joina mig där ute!

E var och red i går! Något hon verkligen tycker om och är nu heltaggad på att fortsätta med. Dessvärre så låg denna ridplats tre mil utanför stan men kanske det går att finna ett ställe närmare där hon kan få rida på en ponny någon gång i veckan. Hoppas det! När hon var mindre så fick hon rida via handikappföreningen eller vad det nu var. Det gick i alla fall via barnhabiliteringen som jag minns det och E tyckte att det var kul även då men det var dyrt och hon var borta så pass ofta att det inte var någon idé att låta henne fortsätta. Kan hon nu få göra det hon tycker om igen så vore det toppen!

Jag har tänkt att installera en AC här hemma i sovrummet! Avskyr att ligga och svettas ( har en portabel nu som inte är nog bra och bara blåser runt luft ) och har jag fönstret öppet så blir det för ljust och ändå inte nog svalt. Men det är nog inte så enkelt som att bara skaffa en luftkonditionering. Jag behöver styrelsens tillåtelse verkar det som och i går sände jag ett meddelande till ordförande i föreningen med en förfrågan. Har inte fått svar ännu! Är inte alls säker på att jag faktiskt får sätta upp en AC eftersom det måste upp en utedel också på själva huset. Det är nackdelen med att inte bo i något helt eget! Trots att jag har köpt denna lägenhet så får jag inte styra saker och ting som jag själv vill i allting. Det kan jag sakna från tiden jag hade parhus! Ångrar på sätt och vis att jag sålde det sista jag hade. Trivdes bra där! Men i dagsläget är det så dyrt att köpa ett eget hus / parhus att det är bara att glömma.

Glöm nu inte att adda mig på Facebook!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...