söndag 10 maj 2015

Födelsedag

Har i dag haft en härlig födelsedag! Grattades av min bror via mailen, min faster ringde och grattade mig och min moster smsade för att gratulera.
Jag har även haft E här på fika, A och dennes föräldrar och en kompis som kom förbi för lite kaffe. Tårtan blev lyckad och smakade bra och E var på gott humör. En lyckad födelsedag som avslutades med middag på en kinakrog där jag bjöd min dotter på middagen. Hennes syster hade fullt upp hela dagen och kunde ju inte vara med.

Mäklaren ringde i eftermiddags och berättade att kontraktet var påskrivet av köparna och ville att jag skulle komma in under morgondagen för att skriva på köpekontraktet. De vill ta över stugan omgående - ja redan till veckan lät det som och städningen behövde vi inte bry oss i. Mäklaren hade sagt att vi har städat och på sätt och vis så har vi ju gjort det. Verkstaden är grundligt städad och kiosken likaså. Invändigt är det hyfsat ur torkat i skåpen och dammsugit sedan förut men jag kommer att åka dit i morgon och ta lite ändå, om jag ser att det behövs.

Det känns sorgset och samtidigt som en lättnad att det är över med stugan. Jag hoppas nu att allt flyter på och inget strul inträffar med efterdyningar där ute. Att de får njuta lika mycket som vi har gjort av livet vid havet!

Eventuellt så ska E följa med i morgon kväll och ta avsked av stugan och det blir sista gången även för mig med ett besök i paradiset.

Vi har i dag suttit och planerat en resa till Thailand över julen och nyår och tänkte stanna i ca tre veckor. E bad om att få följa med oss och det får hon självklart göra och det ska bli helkul att umgås med henne. Jag lovade att vi ska göra en tripp till Koh Samet och kanske någon mer utflykt under tiden vi är i Thailand. Jag hoppas bara att det kan lösa sig med hundarna medan vi är bortresta. Hittills så har det alltid ordnat sig men man vet aldrig!





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...