onsdag 20 maj 2015

Nollvision

Snackade med E både i går och i dag och hon var förkyld som sjutton med halsont och snuva. I dag var det dock lite bättre och hon hade i alla fall inte ont i halsen. Hade köpt nässpray och fikat på stan med sin kontaktperson och det är så härligt att höra att dagarna går allt medan E faktiskt verkar må bra.
Kan det ha varit Ritalin som spökade eller?! Jag har ju varit inne på det i flera år. Så klart att det inte är det men man undrar ju...Hon klarar sig bra utan den sortens medicin vilket jag redan visste att hon skulle göra. Jag har aldrig trott att hon har haft adhd utan varit intställd på att hon fick fel diagnos. Men en del tror ändå att hon har det! Så våra åsikter går isär vad det gäller den diagnosen. Då jag själv har adhd så känner jag igen tecknen, symtomen och hur det är. Ser inget av det i min dotter. Det är i alla fall min bedömning! Om jag sedan har rätt eller fel låter jag vara osagt. Huvudsaken är att E mår bättre!!

Angående den lilla parveln som skulle få dia av Daisy så fick jag ringa till hans matte och be henne att hämta honom. Han orkade inte dia på Daisy och han sökte inte ens spenorna. Jag lyckades inte heller få i honom ersättningen på flaskan och ville inte riskera att han blev utan mat.
Hon kan mata honom så han verkar klara sig nu och ökar i vikt. Tack och lov! Daisy blev förtvivlad då valpen for iväg igen och letade efter honom. Tänker inte utsätta henne för sådant igen. Nu får hon mindre mat och mer motion för att komma ur skendräktigheten och för att bli av med sin mjölk, som hon har massor av.

Vera har åkt hem nu och det känns allt lite tomt utan henne. Hon är en sådan otroligt fin liten tik som har tagit en stor plats i våra hjärtan.

Kolla in följande länk om forskare som efterlyser att samhället tar nollvisionen för självmord på samma allvar som nollvisionen i trafiken. Så rätt de har!

http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/glad-att-jag-lever-555c24c3b9a9f6bcda0003e7

Hundarna fick nya leksaker av dem som äger Vera. Troy tog hand om dem båda två. Här på bild med den ena leksaken! Har även beställt en ny fräck hundsäng till dem. Återstår att se om de gillar den!





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...