lördag 9 maj 2015

Graven

Nu tänker jag hädan efter att börja skriva med mindre text i min blogg om ni undrar varför texten förminskades. Det är alltså medvetet! Personligen så föredrar jag större text när jag läser något som någon har skrivit men ska en framtida bok till exempel göras så förenklas det av att texten redan är i rätt format.

Dagarna har rusat fram och tänk att vi redan är inne i snart mitten på maj. I dag försöker solen att titta fram. Härom dagen var det riktigt skönt ute så jag satt med lilla Vera på altanen. Lägger ut en bild på en hund som njuter!

E mår bra! Så härligt att kunna skriva att HON MÅR BRA! I morgon fyller ju jag år och då har E önskat sig en tårta med marsan och chokladpudding i. Min vän brukar göra den då han fyller år så vi vet hur god den är. Återstår att se om jag lyckas lika bra som honom.... E tycker nämligen inte om marsipantårtorna.

I går var jag på graven med A och gravsatte pappas urna. Stenen är nedsatt och alltihop såg så fint och värdigt ut. De hade innan ställt in urnan i kapellet med ett tänt ljus bredvid där vi stod en stund och bara var, bara sörjde och lät tankarna flöda på pappa och mamma. Sedan bar jag urnan som var rejält tung till gravplatsen medan A fick sänka ned den. På något sätt så kändes det för olustigt att själv sänka urnan. Vi tände därefter ett ljus i lyktan! Det var så stämningsfullt och vackert....

Jag kan också berätta att visningen av stugan gick ju relativt bra som jag har nämnt. Men av dessa fem var ingen beredd att buda på stugan berättade mäklaren i ett mail. Han var lite osäker på om vi kanske hade satt ett för högt utgångspris men jag skrev att det tyckte jag inte med tanke på det underbara läget ( tio meter ned till strandkanten ), den 4000 kvm friköpta tomten, kakelugnen, kaminen, bastun och badtunnan. Det är ju även två carportar, vedbod, friggebod och ett extrarum i en sidobyggnad utöver själva stugan. Så nej vi var inte beredda att sänka priset!

Dagen efter mäklarens mail så fick jag ett sms om att vi hade fått ett bud på 2,8 miljoner för stugan. Hm...jag gick och funderade på det där hela dagen och kontaktade min bror i Thailand som jag i samråd med bestämde att vi skulle ge ett motbud. Men vi hann aldrig det för rätt som det var så fick jag ett sms om att högsta budet nu var på det utgångspris vi hade satt på stugan.

Jag känner en massa olika känslor nu inför försäljningen. Stugan har varit mitt allt, mitt paradis och min uppväxt personifierad med 42 år som har tillbringats där sommar som vinter åren om. Likaså har jag låtit mina barn vara där med mig väldigt mycket under deras uppväxt så det är väldigt speciellt för oss alla skulle jag tro. Men nu är det som det är och det är bara att börja om på ny kula! Allt har sin tid!!

I går stack jag och A ut och joggade tillsammans med några hundar. Fem km blev det totalt och det var riktigt härligt att sträcka ut sig och ta i lite.









Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...