fredag 1 maj 2015

Ingen inspiration

Ni vet hur det kan vara ibland....man tappar inspirationen för något och det är precis vad jag har gjort med denna blogg. För det första så har jag inte så många läsare och då är det inte lika kul att skriva, för det andra så kan jag själv tycka att det blir lite enformigt och hur ska det då inte vara för er läsare?! För det tredje så händer det inte så mycket runt E för nuvarande och det är ju så att när hon mår bra så mår jag också bra. Då finns det inte lika stort behov av att skriva av sig genom bloggen.

Jag vet förstås att hon har sina dåliga dagar, att hon fortfarande skär sig och läggs in på psykiatrin men det är inget jag kan göra något åt och jag försöker nu att i stället glädjas åt de dagar som är bra. 

Mycket annat har hänt runt mig det sista året med mina föräldrars sjukdomar och död. Det har tagit upp mina tankar och mycket av min tid. Äntligen är huset i alla fall sålt som ni vet och stugan är på gång.Visningen är på tisdag och jag önskar och hoppas att många kommer och att flera visar ett intresse för den. 

Det får gärna bli budgivning! Blir det för lågt bud så vete tusan om jag säljer stugan, trots allt. Den är värd det pris som är satt och ännu mer i mina ögon då det är pappa som har byggt upp den för egna händer, det finns både kakelugn och kamin, bastu, badtunna och friköpt tomt på 4000 kvm. Den som inte ser värdet i detta är inte den som jag vill se som köpare av det som jag kallar paradiset.

E är hur som helst fortfarande hemma utan att ha blivit tvungen att läggas in. Hon verkar må rätt så bra och det är enormt positivt. Vi talar inte om problem, sjukdomar och svårigheter med varandra utan jag fokuserar på det som är bra, på att tala om allt och inget men inte vidröra det jobbiga. För hennes skull! Själv hade jag velat veta mer om henne, min älskade dotter men respekterar hennes vilja att hålla saker och ting för sig själv. 

Jag hoppas att ni som läser bloggen har haft en trevlig valborgsmässoafton. Själva tog vi det bara lugnt och släckte lampan för natten redan vid elvasnåret.

Bjuder på en bild av mitt barnbarn ännu en gång. Hon förgyller verkligen mitt liv oerhört mycket.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...