torsdag 14 maj 2015

Investering

När E var hos mig på min födelsedag så slog det mig att hon aldrig går klädd i annat än svarta pösiga mjukisbyxor och i dag tog jag upp det med henne. E medgav att hon har dåligt med plagg med endast ett par jeans. För övrigt så är det mest mjukisbrallor som gäller.

Jag lovade henne en slant så att hon kan investera i nya kläder och nu bad hon att få pengar till lite somriga skor också. Självklart ska hon få det! Men för att det ska bli rättvist så måste ju även hennes tvillingsyster få lite pengar så att även hon kan göra något roligt.

E mår bra i dag också! Hon berättade även i går att hon inte har haft ont i huvudet på länge. Det är rätt så ovanligt ska ni veta! Själv dras jag fortfarande med huvudvärk och jaa....det är väl två veckor nu som den har kommit och gått varje dag.

I eftermiddags hände det något konstigt med Vicky som är tolv år. Hon har varit lite spak de sista dagarna men i övrigt som vanligt så det är inget vi har tänkt mer på. Fast i eftermiddag blev det något märkligt med henne! Hon gick in i en bur som hon aldrig brukar ligga i ( bara det var märkligt och fick mig att reagera ), sedan gick hon ut ur buren en liten stund senare, vinglade till och såg väldigt svag ut på bakbenen, höll på att ramla åt vänster men behöll balansen och stod kvar på benen. Hon gick konstigt där efter och även A som precis kom innanför dörren märkte det också.

Efteråt drog sig Vicky undan och lade sig under sängen! Så något hände som sagt var men vad vet vi inte. Hon är nu som vanligt i bakdelen!
Vi är dock övertygade om att det inte var epilepsin igen, likaså ganska säker på att det inte var yrsel eller något liknande. Det kanske är något på gång hos henne och hon är ju rätt så gammal då vad som helst kan hända. Vi spekulerade lite om det kan vara hjärtat som hos hennes mamma som vi ju tog bort för några månader sedan eller om det är nerver, tumörer eller någon tia kanske. Svårt att veta!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...