fredag 29 maj 2015

Konsert

Vi var på konsert i går! Carola Häggkvist uppträdde och hon har verkligen en vacker sångröst. När hon sjöng allt kommer bli bra mamma så tårades mina ögon då jag tänkte på min egen mamma som jag fortfarande saknar fruktansvärt mycket. Det går ju inte en dag utan att jag tänker på henne och till och med i mina drömmar är hon närvarande. Kanske att jag på ett sätt sörjer mer nu än tidigare då allting har lugnat ned sig med hus och stugtömningar, försäljningar och så vidare.
Stugan sörjer jag också men de tankarna skjuter jag åt sidan för jag orkar inte med all sorg och saknad. Jag hoppas verkligen att det finns ett liv efter döden och att jag en dag får möta mina föräldrar igen. Om det blir så eller inte hade varit trevligt att få veta men jag blir ibland lite skeptisk till det här med andevärlden. Kanske hade min mamma och pappa rätt i att när man dör så dör man och sedan är det slut och finito. Vem vet?!

E har i dag åkt med sitt boende till Övik för att shoppa och bada på badhuset. Hon var lite fundersam på om hon skulle ha råd med det men jag gav henne en slant och eftersom hon faktiskt har en syrra också så fick även hon en slant insatt på sitt konto. Hon får den som en examen present!

E är så glad nu för tiden ( i alla fall så uppfattar jag henne som sådan i telefonen och i våra sms ) och det gör mig sannerligen lika glad. Jag har inte vågat fråga om när hon skar sig sist och tror inte att jag vill veta men jag hoppas att det har gått en bra tid sedan dess.

Bjuder på en bild på den yngsta herren i flocken som trodde att han hade hittat det perfekta gömstället.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...