onsdag 6 maj 2015

Mår bra

Det verkar faktiskt som att E mår bra nu. Hon säger det själv också och inget kan göra mig gladare. Jag tänker att Ritalin som hon har ätit i många år och slutat med kan ha påverkat hennes mående till det sämre och nu när hon har slutat så känns det bättre för E. Det var också vad en av hennes läkare sade för över ett år sedan då vi diskuterade hennes mående och alla medicinerna som hon äter. 

Jag hoppas att det fortsätter så här åt rätt håll och att hennes ångest minskar mer och mer och helt försvinner. Att hon slutar att självskada och ha tunga tankar om att inte vilja leva. Men jag vet av erfarenhet att det oftast eller snarare alltid har kommit bakslag för min dotter. Kanske att det bakslaget minskar och till slut inte heller kommer.

I går var det visning av stugan! Fem spekulanter hade kommit och först så tyckte jag att det var få som kom men mäklaren tycker att det var ändå rätt så bra med tanke på priset. Efter att ha funderat så har jag ändrat åsikt och känner mig nöjd med det antalet även om det kunde ha fått vara ännu fler så klart.

Nu får vi bara hoppas på att någon eller alla dessa fem spekulanter är så pass intresserade att de till och med lägger ett bud. Drömscenariot vore om det blir budgivning! 

Min bror har åkt till Thailand igen för en två veckors tripp och blir det snabba affärer så är det jag som får sköta dem då jag har fått hans fullmakt. Medan han gottar sig i solen och värmen den lyckosten. Fast det är han värd!

På fredag ska min pappas urna gravsättas bredvid mammas urna och deras gravsten ska äntligen sättas i jord. Det ska bli skönt att även den biten blir klar och jag kommer att vara med på fredagen under gravsättningen. Det kommer att bli tungt men måste bli gjort. Sista dagarna har jag tänkte mycket på mina föräldrar och saknat dem extra mycket.

I kväll blir det middag på restaurang med en av min äldsta och bästa vänner. Jag fyller år till helgen och hon ska resa bort så då passar vi på att ses. 

På söndag är det då alltså min födelsedag! Den kommer att bli annorlunda detta år då jag inte längre har några föräldrar som gratulerar mig. Pappa fyllde också år den tionde maj så det kommer helt klart att vara blandade känslor i omlopp den dagen.

En tårta ska jag baka men en sådan frän en som på bilden blir det icke.





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...