fredag 5 juni 2015

Examen

I eftermiddags var jag, mitt barnbarn och hennes morfar på examen firande. Vår härliga och duktiga  dotter gick ut sin treåriga utbildning och kan nu titulera sig som legitimerad röntgensjuksköterska. Stolt mor och stolt far! I kväll har hon tjejmiddag för åtta vänner med drinkar och gott innan utgång på krogen. Lillan sover här!

E är kvar på psyket men hade frigång under dagen i dag! Var tydligen inte hem utan gick bara på kiosken på sjukhuset för att köpa lite godis till i kväll och sedan återvände hon till avdelningen där hon får medicin och får snacka lite. Hade haft en träff med läkaren i dag! Jag hoppas att hon snart börjar må bättre igen och att detta bara blir en kortvarig dåligt mående period så att hon får njuta av sommaren. När den nu behagar visa sig vill säga!

I övermorgon sticker jag och A till Tallin på några dagars trevligheter. Det ska bli skönt att komma bort och koppla av efter allting som har varit. Vår goda vän kommer hit för att vara hundvakt!

Dessvärre så fick vi problem inför vår resa i juli till Turkiet! Han som skulle vara hundvakt ( ovannämnda ) åkte på jobb de veckorna men min goa gamla klasskamrat ställer upp och passar hannarna. Tikarna hoppas jag på att min före detta svägerska kan ta men det är inte hundra säkert. Kan hon inte det så sitter vi pyrt till! Vi kan inte avboka resan för vi får inte igen ett korvöre och jag tvivlar på att det finns plats på något hundpensionat så här nära in på resan.

Jag önskar alla läsare en trevlig fredagskväll!





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...