söndag 21 juni 2015

Fortsatt tvång

E är fortfarande inlagd på ett lpt! Hon visste igår inte när hon skulle bli utskriven och det klart....hur ska hon kunna veta det?! Men det är hemskt tråkigt att hon anses må så dåligt att de måste sätta tvångsvård på henne. Tänk att behöva vara inlagd i den miljön när solen skiner och värmen är här. Å andra sidan så kan man ändå inte njuta av sådant när man mår dåligt. Inte fullt ut i alla fall! Om jag utgår för hur det var för mig själv så var det jobbigt att bara leva när ångesten var så stark dygnet runt åren om. Jag antar att det är likadant för min flicka och andra som också mår så där dåligt.

Hur som helst så är vi trötta på det här jag och hennes pappa och skulle vilja veta vad som är planerat för E. Blir det något annat än samtalsterapi en gång i veckan och fyra timmars praktik per vecka eller ska det fortsätta så här. Undrar vi! För att få dryfta våra tankar och funderingar så skrev jag ett mail till boendepersonalen samt till enhetschefen för boendet där vi ställer dessa frågor.

Vi får väl se om de hör av sig på något sätt efter helgen!

Jag vaknade i morse tidigt tidigt och tankarna var direkt på E och hur det är nu med henne. När vi var till sjukhuset för att avlämna hygienartiklar så slog det mig att när hon talade så lät hon så livlös på rösten. Det var liksom ingen gnista och det lät nästan mekaniskt. Jag tror inte att det beror på medicinering utan mer på att hon var deprimerad eller något sådant. Så tolkar både jag och A att hon upplevdes!

Es pappa tycker att det var bra att jag skrev ett mail till personalen men tror lika lite som mig på att något ska hända av det mailet. Som vanligt så rullar nog allting på med in och ut på psyket på lpt eller frivillig basis, terapi en gång i veckan osv. Tyvärr!

Till er politiker, vårdpersonal mfl som jobbar och möts dagligen av problematik hos våra unga med missbruk av olika slag, självdestruktivt beteende som väl också kan ses som ett slags missbruk och andra psykiska sjukdomar. Se oss föräldrar också, se vår förtvivlan och hjälp dessa individer som inte får hjälp eller bara lite hjälp. Till dem i socialnämnden i Umeå som sitter och styr över andras liv medan de samtidigt plockar ut feta löner:





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...