söndag 14 juni 2015

Från frivilligt till tvång

Har haft kontakt med min dotter via sms! Hon vill inte gärna tala i telefonen när hon är inlagd och det kan jag ju förstå. I dag var det inget bra men kanske framför allt för att hon var så arg på läkaren. Hon hade velat fara hem i dag men fick inte det för doktorn och när E då blev arg så satte läkaren ett LPT på henne. Jag vet inte riktigt hur det där går till men har alltid trott att för att de ska kunna sätta tvångsvård på någon så måste de ha mer på fötterna än det här. Trodde jag! Hur som helst så är dottern fly förbannad! Hon ville inte stanna på grund av att hon ej får sova och det bara är skit där på avdelningen.

Jag svarade henne att hon kan ju tänka på det nästa gång hon mår dåligt och vill lägga in sig. Att det kanske är då bättre att hon kämpar på i hemmiljön och att hon alltid kan ringa mig, sin pappa och sin tvillingsyster. Vi finns här för henne!

Vidare så uppmanade jag min dotter att lugna ned sig, se på tv på datorn, surfa runt och försöka tänka på annat. Att helt enkelt lugna ned sig och ta en dag i sänder....

Bjuder på ett par bilder på lilla grå som fick sig ett bad och inte uppskattade det alltför mycket.






Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...