tisdag 30 juni 2015

Hopplöst fall

Ju mer jag tänker på hur psykiatrin dömer ut vår dotter som mer eller mindre ett hopplöst fall där hon inte kan få chansen till att få en bättre vård ju mer förbannad blir jag. Vad är det för sätt?! Det går jävligt bra att skriva ut skitmediciner och sätta henne på tvång på en sluten avdelning men att sätta henne på ett behandlingshem går inte. Dumheter! Jag känner min dotter bäst och jag vet att hon visst skulle kunna ta till sig behandlingen och den vård som ges. Hon är fan inte dum i huvudet! Som hennes pappa sade: Det sitter väl inte i hur smart man är - nej det handlar till stor del om känslorna inom henne och hur hon ska hantera dem. Där har hon blivit bättre men mycket återstår innan hon kan ses som frisk enligt mig. Enligt psykiatrivården så blir hon nog aldrig frisk! Snacka om skilda åsikter! Enhetschefen inom boendeverksamheten är inte något bättre hon som sväljer allt som de som har jobbat med vår dotter säger. SKÄRPNING!!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...