torsdag 11 juni 2015

Inlagd igen

Dottern messade mig i dag om att hon återigen hade lagts in på psyket. I natt hade hon vaknat och inte mått bra alls och inte kunnat somna om förrän på eftermiddagen då hon tog en tupplur på avdelningen. Hon förstår själv inte varför hon började på att må dåligt då hon hade en jättetrevlig dag i går med bland annat ett besök hos en tatuerare. Nog är det väl själva fan att hon inte ska få må bra någon gång. Att detta helvete hon lever i aldrig tar slut! Hon som skulle på tivoli i dag med boendet hamnade i stället på en sluten avdelning.

Jag talade med försäkringskassan i dag angående min dotter och ridningen som hon önskar få hjälp med av dem. Det är tydligen psykiatrin som håller i det där och inte fk. Däremot så är det dem som ska godkänna och betala för en aktivitet av detta slag. Men skulle det visa sig vara långa köer till ridningen så sade handläggaren att E kan söka till något annat, så godkänner de det. Hon fick höra Es bakgrundshistoria de sista åren och blev helt klart tagen av det jag berättade.

Jag mailade i går den ansvarige för den utredning som görs för mitt konstaterade lilla hjärtfel och frågade henne hur det går. Hon hörde i dag av sig via mailen och berättade att min biologiska mammas journal hade kommit för ett par dagar sedan och det var den hon väntade ut. De andra hade hon fått tag i! Nu ska dem gås igenom och sedan ska det tas upp i ronden som där efter beslutar om och vad som sedan ska göras. I bästa fall så behövs inget för min del! Inga betablockerare och sånt där. Jag har hört att man kan bli trött av dem och jag är väl nog trött som jag är haha. Behöver ingen hjälp på traven på den fronten! Hur som helst så blir det tidigast i höst som de fortsätter med detta då de går på semester snart.

Vi får hoppas att solen och värmer behagar anlända snart! Ja solen har vi ju fått skymta i dag men var värmen är undrar jag allt. Det är snart midsommar men fortfarande så pass kyligt.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...