onsdag 3 juni 2015

Psykiatrin

I flera dagar har jag sett fram emot middagen hos mig med mina döttrar och mitt barnbarn. Jag hade lagt kött i marinad och förberett för en trevlig stund tillsammans.

Dessvärre så fick jag veta att E var på psyket och väntade på att få träffa en läkare för inskrivning, så hon kunde inte komma. Det gör mig så otroligt ledsen att hon efter att ha mått bra så länge återigen måste läggas in på grund av sitt dåliga mående. Ända sedan i lördags har hon mått dåligt berättade hon. Men mitt i all bedrövelse så får vi ändå tänka som så att hon har ju mått rätt så bra en lång tid och att detta kanske är fort övergående. Sorgligt är det dock!

Hennes syster och mitt barnbarn dök ändå upp på grillmiddagen men de for hem efter någon timme mätta och belåtna. Tösen ska ju i säng!

Jag har däremot inte bara tråkiga nyheter att berätta! Es syster har klarat sin allra sista tenta samt C uppsatsen och är nu redo för att ta sin examen på fredag. Tre års studier på högskolan är nu till ända och hon får äntligen sin legitimation.

Mina föräldrar var så stolta över J och hade velat vara med dagen då hon tar sin examen. Nu blir det tyvärr inte så!

Bjuder på en videosnutt från då mitt barnbarn var liten. Kolla in leendet på slutet!








Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...