tisdag 23 juni 2015

Ska det vara så här

Jag fick i dag ett svar på det mail jag sände till boendepersonalen samt till deras chef. Ett bra och konkret mail men något nedslående! Hon skriver att expertis på Vågen anser att vår dotter på grund av sitt lindriga begåvningshandikapp alltid kommer att få leva med detta och med sin ångest - mer eller mindre. De har svårt att se att hon skulle kunna bli hjälpt av en vistelse på ett behandlingshem. Eftersom de anser att hon inte skulle passa in och kunna ta till sig behandlingen och att alla hennes diagnoser spelar in.

Ja hör ni....vad säger man om det?! Ska vi alltså bara sätta oss ned och rulla tummarna och acceptera att vår dotter aldrig mer ska få uppleva hur det är att vara frisk och ångestfri? Ska vi bara acceptera att hon inte kan få chansen till en ordentlig behandling under en lång tid? På grund av hennes lindriga funktionshinder? NEJ vi kan inte acceptera och ej heller släppa detta!

Es pappa kommer att diskutera med hennes syster och sedan får vi se vad de gör och hur de går vidare. Jag själv ska försöka att på mitt håll luska fram olika expertisutlåtanden från utomstående individer. Hur det nu ska gå till....

Man är verkligen maktlös som förälder!


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...