söndag 28 juni 2015

Ska jag dö nu

Har haft flickorna på besök både i går och i dag! I går för behandling av A och lunch. I dag bara J och mitt barnbarn på lunch och solning ute på altanen. Vi har ett riktigt fint väder i dag!

Om sjutton dagar åker jag bort och under resans gång kommer mammas dödsdag att infalla. Jag bad flickorna att åka till morföräldrarnas grav den dagen och själv kommer jag att tända ett ljus på balkongen den 18 juli. Till minne av min älskade och saknade mamma.

J berättade att dagen innan deras mormor dog så hade mormodern frågat om hon skulle dö nu och då hade dem svarat att det skulle hon inte men vad svarar man en sådan gång?! Dagen efter på fredagen kl.21.00 så dog hon ju!

Jag började att gråta då min dotter berättade detta för mig och jag kan se mamma framför mig som hon var på onsdagen då jag såg henne för sista gången. Jag saknar både henne och pappa fruktansvärt mycket fortfarande. Smärtan och sorgen kommer som vågor över förlusten av dem båda. Det är så jobbigt! Vad kände mamma då hon frågade om hon skulle dö? Förstod hon att det led mot sitt slut? Gud om jag fick träffa henne igen!

Min mage har blivit helkonstig! Eller den har varit det i några veckor nu men det har blivit värre. Jag har ett konstant tryck i ändtarmen och det känns som att jag aldrig får tömma tarmen fastän jag får det. Tre fyra gånger per dag får jag kila på toaletten för att göra tvåan. Jag har börjat att få ont i magen då jag äter och kan inte äta så stora portioner längre för då mår jag inte alls bra. Shit happens ;-)

I går så visade E upp sina prickar och jag lovar....dem är över HELA kroppen!! Överallt!!! Det såg inte klokt ut och hon hade det jobbigt med klåda vilket jag kan förstå. Fy fabian vad piller kan ställa till med!

Bjuder på några kort!







När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...